Kurs för Förarintyg 2018

posted in: Utbildning | 0

Kursen är i första hand inriktad på de krav som ställs för att erhålla förarintyg av Nämnden för Båtlivsutbildning (NFB, www.nfb.a.se ). Den genomförs som en intensiv kurs enligt nedan:

Kursdatum:

4 februari kl 09.00 – 17.00
3 mars kl 09.00 – 17.00
4 mars kl 09.00 – 17.00
6 mars kl 18.30 – 21.30
8 mars kl 18.30 – 21.30

Kursarrangör: Abbekås Båtklubb/Per Tistad

Kurslokal: Abbekås Båtklubbs klubbhus i Abbekås hamn

Kurslitteratur: ”Fritidsskepparen” av Sten Ramberg och Bengt Utterström. Finns t ex hos Adlibris för 294 kr. Obs att det skall vara 2017 års upplaga.

Övrigt material: Övningssjökort 616, Dalarö – Nynäshamn (ca 80 kr, kan skaffas gemensamt, se nedan) passare och transportör/kurslinjal. Kan anskaffas hos Tackel och Tåg i Ystad

Kursavgift: 1 000 kr som skall vara betald före kursstart

Examination: Prov för förarintyg anordnas för dem som önskar. Om det blir ”körkort till sjöss i framtiden” kommer förarintyg med all sannolikhet att gälla som sådant. Kostnad för prov är 450 kr som betalas direkt till förhörsförrättaren.

Krav för intyg: Fastställda av Nämnden för båtlivsutbildning – NFB och kan sökas på Nämndens hemsida (www.nfb.a.se) per.tistad@telia.com

Info och kontakt: Per Tistad, per.tistad@telia.com, mobil 0708-472 123.

Övningssjökort: Anmäl till Per Tistad senast den 15 januari om Du önskar gemensamt anskaffat övningssjökort för cirka 80 kr.

Övrigt: Var och en ordnar lunch under heldagarna. Klubbhuset är utrustat med pentry innehållande spis/ugn, mikrovågsugn, kylskåp mm varför lunch kan värmas och förvaras. Kaffe ombesörjes gemensamt.