Ändrat datum: 19 februari Årsmöte Abbekås båtklubb 2022

posted in: Okategoriserade | 0

Uppmärksam medlem har noterat att handlingarna inför årsmötet skickades ut några dagar för sent. Dock hade datumet för årsmötet meddelats via mail och på hemsidan redan 15 november https://abbekasbatklubb.se/arsmote-i-klubbhuset-29-januari-2022/ . Nu har styrelsen fattat beslutet att skjuta fram årsmötet till lördagen den 19 februari kl 13.00 för att adressera frågan. Det är fortfarande så att medlemmarna ska informeras om årsmötet två månader innan, vilket inte är möjligt om vi också ska hålla mötet innan den 15 mars som stadgarna kräver. Om någon medlem har ytterligare synpunkter så uppmanas man att ta kontakt med styrelsen. Vi ber om ursäkt för olägenheten och önskar med detta beslut och information redovisa alla aspekter av frågan på ett transparent sätt.

Vi måste fortfarande hålla årsmötet helt digitalt. Det kommer att bli två tillfällen att testa tekniken innan årsmötet så att alla har möjlighet att delta. Tisdagen den 15 februari och torsdagen den 17 februari, båda datumen kl 19.00 – 19.30. Passa på att koppla upp dig då för att vara säker på att allt fungera. Vice ordförande Thomas Hagberg finns plats för att bistå och det går att maila honom om problem uppstår – thohag@telia.com. Läs även igenom dokumentet ”ABK Årsmöte 2022 – Ansluta digitalt.pdf” som bifogats för tydliga instruktioner.

För att kunna delta på årsmötet så måste man ha betalt medlemsavgiften på 300 kr för vanligt medlemskap och 500 kr för hela familjen. Swisha 123 13 310 81 eller Bankgiro 631 – 0122 och ange namn och adress. Om du har blivit medlem efter 1 oktober 2021 så gäller det för hela 2022. Vi har fått en del nya medlemmar som vi vill önska välkomna till årsmötet. Passa på att delta om du är ny!

På årsmötet kommer vi att presentera Seglarskolans nya kursutbud. Det är resultatet av de önskemål som fördes fram av medlemmar på höstmötet. Då framkom det från ett flertal att man önskade se kurser för vuxna. Nu har vi tre nya ambitiösa kurser som riktar sig till vuxna som vill lära sig segla kölbåt. För att kunna genomföra detta så måste vi kompetensutveckla nya och gamla instruktörer. Vi har redan duktiga jolleinstruktörer men inga kölbåtinstruktörer. I och med att vi gick med i Seglarförbundet så har vi nu möjlighet att nyttja deras kurser. Alla som ska vara instruktörer i någon form under kommande säsong ska erbjudas en grundläggande ledarskapskurs för seglingsinstruktörer. Förhoppningsvis kan många delta. Om det finns ytterligare ideella krafter än de som identifierats av styrelsen så är dessa mycket välkomna att också delta. Hör av er till adambrenthel@me.com. Det är endast ungdomsinstruktörerna som får ersättning för sitt arbete i seglarskolan men vi hoppas att andra medlemmar ska kunna lockas till att bli instruktörer när det finns möjlighet till kompetensutveckling och ett spännande kursutbud.

För att kunna fortsätta att satsa på Seglarskolan så behöver vi stärka klubbkassan. Om du är intresserad av att ingå i Sponsorgruppen som jobbar med att hitta sponsorer så är du välkommen att höra av dig. Många av våra medlemmar har nätverk som kan gagna klubbens ungdomsverksamhet. Eller så är du en företagare som vill bli sponsor! Oavsett vad så är Abbekås båtklubb helt beroende av våra medlemmarna engagemang.

Hjärtligt välkommen på årsmötet! Det är startskottet på ett nytt verksamhetsår som förhoppningsvis kommer vara fyllt med fysiska event, umgänge och garanterat nya utmaningar.

Adam Brenthel

Ordf. ABK