Arbetsdag

Höstens arbetsdag gick av stapeln den 22 September och vi var en tapper skara som hade mött upp för att göra klubbens båtar, bodar och klubbhus klart för den stundande vintersäsongen.

Trissbåtarna togs upp och rengjordes. Alla båtarna gicks igenom och vi noterade vilka reparations-/renoveringsbehov som finns inför vintern. Allt material i bodarna gicks igenom och även här noterades vad vi har att arbeta med för att både ’Trissar’ och ’Optimister’ ska vara i bra skick inför nästa sommar så att alla våra kursdeltagare får nöjet att lära sig segla i fräscha, säkra och sjövärdiga båtar.

Det jobbades kring klubbhuset också och utöver sedvanlig storstädning inomhus så lades även delar av plattorna ut mot hamnplanen om så att det ser snyggt ut när man kommer till oss. Aktiviteten kring klubbhuset var hög även om bilden råkade tas precis när man planerade nästa steg i arbetet.

Som vanligt avslutades arbetsdagen med gemensam korvgrillning på altanen. Vi njöt av solskenet och diskuterade sommaren som var, somrar som ska komma, båtupptag, eventuella soppaftnar och allt annat mellan himmel och jord.

Arbetsdagarna är inte bara arbete utan också en möjlighet för klubbens medlemmar att träffas och umgås under synnerligen otvungna former. Det är ofta samma ’kärntrupp’ som träffas på arbetsdagarna men denna gången såg vi också en del nya ansikten vilket var jätteroligt. Vi vill gärna ta tillfället i akt att uppmana övriga medlemmar att delta på arbetsdagarna. Detta är inte på något vis menat som en pekpinne utan bara som en påminnelse om att det är trevligt för klubbens medlemmar att träffas och att arbetsdagarna är ett jättebra tillfälle att lära känna varandra.

Med detta sagt passar vi på att önska alla medlemmar en trevlig höst.