Arbetsdag och vårmöte

posted in: Okategoriserade | 0

Vilken uppslutning det blev på vårens arbetsdag med efterföljande vårmöte. Det var lätt att bemanna alla arbetsuppgifter och arbetet blev utfört så att vi var klara i god tid innan grillningen. Stort tack till alla medlemmar som bistod med sin tid och sitt engagemang.

Sen var vi runt 25 medlemmar som diskuterade vilka frågor som styrelsen för Abbekås båtklubb ska driva under verksamhetsåret. På årsmötet som hölls tidigare år så antogs en enkel verksamhetsplan som nu fylls på med konkreta punkter att verka för. Några av de punkter som kom upp var att få möjlighet att köpa till el på bryggorna för medlemmarna, att vara med i ett hamnråd som skulle fungera som kontaktyta mot kommunen och ordna ett pingisbord i klubbhuset. Styrelsen kommer att ta upp frågorna per capsulam och sen träffa kommunen. Vi återkommer med information till medlemmarna efter det.

Vi kan också konstatera att det återuppväckta Facebook-kontot väcker intresse hos andra än bara medlemmar. Leta upp oss och bidra till att sprida information och glädjeämnen om Abbekås båtklubb!