Elias, vår egen Atlantseglare

posted in: Aktiviteter | 0

Det finns flera klubbmedlemmar som med spänning följde Elias Anderssons Atlantäventyret när han den 14 november förra året lämnade Kap Verde ombord på F/S Moonwalker. Drömmen om Västindienseglingen började med uppvärmningen att korsa över Atlanten.

Den 18 januari kl. 19.00 i Abbekås båtklubbs klubbhus kommer alla intresserade av Elias äventyr få en möjlighet att lyssna till hans egen berättelse och se bilder från den drygt 2 veckors långa seglingen. Ingen soppa kommer att serveras denna kväll då vi saknar kocken men för 40 kronor kommer det att finnas kaffe och kaka.

Anmälan för kvällen kan göras till klubbens kassör, Anders Esping, per mail: abkkassor@gmail.com eller telefon: 070-545 23 60 senast den 16 januari.

Varmt välkomna!