Kurssamarbete med Trelleborg/Gislöv, Smyge och Ystad

posted in: Utbildning | 0

FrågorochsvarI onsdags träffades återigen representanterna från båtklubbarna i Trelleborg/Gislöv, Smyge, Ystad och Abbekås för att diskutera vidare gemensamma insatser kring olika kurser som kan erbjudas i gemensam regi under vår/vinter 2014. Vi pratade mycket om Seglarskolan och olika behov och profileringsmöjligheter och den delen av kursutbudet kändes mer eller mindre att vi hade en bra koll på. Ystad, Trelleborg/Gislöv och delvis Smyge som är mer kappseglings inriktade än vi är var även intresserade av kurser för funktionärer. Vi poängterade att det är viktigt att hålla även kurserna för de som är nybörjarseglare eller bara vill förnya tidigare anskaffade kunskaper både i form av de mer omfattande kurserna som korta kvällsträffar och studiecirklar kring ett tema.

Med utgångspunkten i våra senaste diskussioner har vi nu återigen lagt ut vår kursenkät för att undersöka vilka behov som finns. Från Abbekås har vi fått 8 svar och Ystad har varit väldigt snabba och fått flera svar redan efter några timmar att informationen gått ut till medlemmarna. Svarstiden har vi nu förlängt fram till den 15 december då nästa möte i kursgruppen är inplanerad den 18 december. Fyll gärna i enkäten så vi vet vad våra medlemmar efterfrågar.