Prova-på-segling i samarbete med Skurups kommun

posted in: Seglarskolan | 0

Under helgen den 15 och 16 juni erbjöd Abbekås Båtklubb gratis prova-på-segling för ungdomar i Skurups kommun. Denna helg var det sju tjejer från olika delar av kommunen som deltog. Alla lärde sig så mycket att de kan hantera roder och skot. Flera kunde segla själva efter ett par timmars utbildning med instruktörer. Nästa tillfälle att prova-på-segla är 6 och 7 juli. Anmälan görs till ansvarig på Seglarskolan Göran Skarby (goran.skarby@telia.com). Klubben bjuder alla anmälda barn på kanelbulle, saft och banan samt en härlig dag i hamnen med viss reservation för att segling är väderberoende. Satsningen vänder sig till kommunen ungdomar mellan 6-15 år men kräver simkunnighet på 200 m. Klubben har flytvästar. Ta med kläder efter väder.