Seglarskolan är tacksam för bidrag

posted in: Seglarskolan | 0

DSC_0088Marknadsföringsgruppen, som bland annat är ansvarig för klubbens sponsorverksamhet, fick förra året in 138 000 kr från sponsorer och bidragsgivare. Detta användes till inköp av en ny båt (C55) samt kompletterande utrustning till de befintliga jollarna. I år har vi av olika skäl inte haft möjlighet att lägga lika mycket ideell tid på att samla in pengar.

Vår seglarskola är i år i stort behov av en ny och säker följebåt. Den skall ersätta den befintliga, väl uttjänade ribbåten som dock kommer att fungerar mycket bra som en reservbåt. Vi söker därför en bättre begagnad båt med en 4-taktsmotor på 30-50 hk. Vi uppskattar att vi kan få en båt som uppfyller vårt behov för ca 80 000 kr. I dagsläget saknar vi ca 70 000 kr. Säsongen närmar sig med stormsteg och vi har följande fråga:

Vet du något företag som Du, eller vi, kan kontakta och som kan vara intresserade av att stödja ABK:s fina seglarskola?

Våra sponsorer och bidragsgivare får en fin dekal med företagets namn på klubbens båtar, en fin skylt i metall på klubbhuset samt företagets namn på klubbens välbesökta hemsida. Privata bidrag är självklart också mycket välkomna!

Kontakta Anders Fredberg, Aleksandra Erlandsson eller Leif Wutzler.