Seglarskolan utökar med ytterligare en Trissjolle

posted in: Seglarskolan | 0

Intresset att lära sig segla Trissjolle är stort och ökande. Detta är mycket glädjande för en liten klubb som vill växa. För att kunna erbjuda så goda förutsättningar som möjligt för årets elever så har klubben idag köpt en till Trissjolle. Båten hämtades på Hinsholmskilen utanför Göteborg av sekreterare Anders Håkansson och ordförande Adam Brenthel. Nu har Abbekås Båtklubb totalt fyra Trissjollar och nio Optimistjollar. Klubben har också en antal duktiga instruktörer som borgar för att alla ska lära sig segla under de veckor som Seglarskolan är igång. Det är mycket glädjande att så många vill segla och vi hoppas att flera kommer vilja fortsätta i klubben och bidra till utvecklingen av verksamheten.