Välkommen på höstmöte och arbetsdag lördagen den 10 september

posted in: Okategoriserade | 0

Det är dags för arbetsdagen som utannonserats tidigare. Vi kommer även att ha ett höstmöte i samband med arbetsdagen. Det blir korvgrillning, öl, läsk, kaffe och kaka samt möjlighet att diskutera de frågor som styrelsen kommer att jobba med under året. Det är viktigt för styrelsen att få in medlemmarnas synpunkter och vi tar gärna emot propåer på vad vi borde göra. Höstmötet förläggs i anslutning till korvgrillningen runt kl 13 men innan dess finns det ett antal arbetsuppgifter att utföra gemensamt. Ta med kläder och i viss mån redskap och verktyg för att rensa ogräs runt klubbhuset och inhägnaden, kläder för att kunna bistå med målning och tvätt av jollar och arbetsbåten. Vi samlas kl 09.00 för arbetsfördelning och sen kör vi på till runt kl 13.00 då höstmötet tar vid. Då kommer Bogi Einarsson visa upp våra nya profilprodukter som blivit möjliga att trycka upp tack vare generösa sponsorer. Styrelsen anser att hemsidan måste uppdateras visuellt, texter måste ändras men det krävs även teknisk uppgradering då hemsidan kraschat ett flertal gånger senaste året vilket lett till mycket merarbete. Thomas Hagberg håller i presentationen och vi uppmanar medlemmarna att inkomma med önskemål på den nya hemsidan. Anders Fredberg redovisar det preliminära utfallet av seglarskolan.

Det finns en arbetsuppgifter som passar de flesta och som vi löser gemensamt under förmiddagen. Klubben bjuder på kaffe och kaka under arbetet och framåt lunch tänder vi grillen. Vi hoppas att många kan komma för trevligt umgänge, samtal om verksamheten och underhåll av våra gemensamma tillgångar.

Anmält dig gärna till arbetsdag och höstmöte så vi kan inhandla tillräckligt med mat!

Maila adambrenthel@me.com