Båtupptagning 2016

DSC_1960En fin sensommar har gjort sin entré och det känns vemodigt att redan nu börja tänka på årets båtupptagning. Men det är tyvärr dags att börja förberedda för detta. Hamngruppen med Leif Wutzler och Bengt Borglin har nu planerat för årets upptagning som äger rum den 24 september och den 22 oktober.

Anmälningen som vanligt kan göras i detta formulär . Det kommer även att finnas en anmälningslista i klubbhuset men önskan är att anmälningen görs i första hand i formuläret. Det underlättar mycket genom att utesluta dubbla bokningar och manuella överföringar. Det är max 20 båtar som kan tas per gång och det är först till kvarn som gäller. Anmälan till det första upptaget ska göras senast den 19 september.

Uppställningsplatserna kommer att märkas ut med numrerade skyltar den 19 september. Om Du behöver ”traktorhjälp” för att t.ex flytta bockar så anmäl det till leif.wutzler@telia.com senast den 19 september. Skriv bara Ditt namn och behov. Björn med traktorn kommer att finnas på plats på torsdag den 22 september mellan kl. 17.00-19.00 för de som anmält sig.

Är Du ny i klubben eller känner Dig lite osäkert hur det går till under upptagningen så kan Du ta en titt på klubbens båtupptagningsguide.

Och som vanligt… Vi är där i tid, vi börjar 8.00, tar med oss god humör, vi hjälper varandra så får vi alla en trevlig upptag!