40 000 kr till uppstart av Katamaranskolan

posted in: Okategoriserade | 0

I lördags mottog Abbekås båtklubb 40 000 kr i bidrag från Sparbanksmiljonen för att starta upp en ny inriktning i Seglarskolan. Sommaren 2025 kommer vi att erbjuda Katamaranskolan med utgångspunkt från Mossbystrand för ungdomar och unga vuxna. Vi tackar Sparbanken för det generösa bidraget och jobbat vidare med att utveckla det pedagogiska upplägget, bygger upp en säkerhetsorganisation och införskaffar båtar och utrustning för att göra något och spännande. Målet är att locka nya grupper av ungdomar men också att erbjuda de som gått optimistkurserna fina möjligheter att utvecklas som seglare. Vi har redan köpt en F18 katamaran men nu letar vi efter något enklare katamaraner som är mer förlåtande för misstag. Ni kommer att se oss på Mossbystrand 2025! Stort tack till Norio som tog emot checken och representerade klubben på scen.