ABK’s hamndag, See the sea, 13 juni 2015

Redan vid nio-tiden var det full fart nere i hamnen, Ribben sjösattes liksom jollar och vår fina C-55:a. Uppe i klubbhuset kokades kaffe och saft och kakor sattes fram för våra inbjudna besökare. Lappar hade delas ut i hela Abbekås och vi hade fått fina artiklar i tidningen. Vädrets makter var med oss trots olika meteorologiska uppfattningar. Vid 12-tiden spelade Sjögrens härliga cover-låtar och en och annan medlem sjöng med!! Loppisen packades denna gången upp vid 13-tiden utmed östa kajen och borden fylldes snabbt med olika behövliga och icke behövliga artiklar, till och med en hel båt ( jolle ) dök upp och stod och fladdrade i vinden med sina fin, röda segel. Vid 17-tiden dök ytterligare flera medlemmar upp inför den avslutande kvällsgrillningen och klubbhus med däck fylldes snabbt upp med hungriga medlemmar. Härlig kassler, potatissallad, grönsallad och frasig baguett sköljdes ned med efterföljande kaffe och mumsig ”dammsugare”. Någon däruppe tyckte nog att vi hade gjort nog för idag, för vid 19 – 19.30 kom det in mörka moln med tillhörande regn och en och annan kraftfull knall över haven. Alla var nöjda och efterhand troppade de flesta ut i sommarnatten. Två nya medlemmar fick vi också!

DSC01343 DSC01341