Ett stort grattis till Seglarskolan

posted in: Seglarskolan | 0

IMG_1939För första gången i år delade Skurups Sparbank en miljon kronor. Föreningar, företag och privata personer fick möjligheten att söka pengarna. Bland 73 olika sökande verksamheter fanns även Abbekås båtklubbs Seglarskola.

Exakt kl. 13.00 den 16 december förkunnades under årets Julmarknad på Svaneholms slott att bland de 22 lyckliga som fick dela på miljonen fanns även vår Seglarskola. 75.000 kronor som tilldelades Seglarskolan ska användas för att utveckla barn- och ungdomsverksamheten och utvidga aktiviteterna inom Seglarskolan. Vi gratulerar varmt Seglarskolan och önskar lycka till i fortsatt arbete samtidigt som vi passar på att tacka Anders Fredberg för hans engagemang i Seglarskolan och klubbarbete samt våra duktiga seglarinstruktörer Emil Fredberg, Björn Forslin, Elias Andersson och deras assistenter som gör det möjligt att Seglarskolan blomstrar och kurserna är så efterfrågade. Nu hoppas vi på att med flera sponsorbidrag kan drömmen om steget vidare från jolleskolan kan förverkligas.