Första båtupptaget 2019

posted in: Okategoriserade | 0

Under lördagen den 28 september togs 14 båtar upp. Det var en fin dag med sol och bara lite regn. Vi har umgåtts, ätit frukost och druckit kaffe. Vi tackar Ann-Christin Wutzler och Birgitta Borglin för denna härlig frukost med allehanda godsaker som korv, köttbullar, ost, grönsaker, pålägg och annat gott.

Arbetet  flöt på enligt devisen ”säkerhet främst” och därför var vi inte färdiga förrän en bit fram på eftermiddagen. Men huvudsaken var ju att allting flöt på bra, helt utan incidenter.

Alla har hjälpts åt för att det ska vara lätt och trevligt för alla. Nya medlemmar har kommit till och det är roligt att dessa snabbt kommer in i vår gemenskap. Även aspirerande medlemmar har dykt upp på kajen och vi hoppas att de känner sig hågade att bli delaktiga i klubben. Det är en god stämning och det bådar gått inför höstmöte, årsmöte och kommande säsong. För visst tänker man på sjösättning redan nu.