Grillunch trots SMHI:s regnhot

posted in: Aktiviteter | 0

Mörka moln och SMHI:s prognos om regn mellan kl. 13-15 skrämde inte oss som skulle ha en grillunch i klubben. Med plan B att fixa maten på spisen och i ugnen satt vi igång förberedelserna för sammankomsten. Det började med att Aleksandra glömde glassen hemma och fick köra tillbaka till Skurup. Ingen bra början men tack vare tålmodiga lunchgäster gick det bra ändå. Trots det korta varsel var vi 19 vuxna, 4 barn och en hund :). Till lunchen serverades olika sorters korv med potatisgratäng och sommarsallad. Det fanns även en vegetarisk alternativ med grillade grönsaker och halloumi. Många blev förtjusta i efterrätten vilken dagen till ära blev grillade bananer i apelsinsås serverade med vaniljglass. Kärleksmums till kaffet satt fint den med. Det var härligt att se alla livliga diskussioner så det var inte bara maten som vi ägnade tiden åt. Vi har mycket att prata om därför behövs det helt enkelt flera medlemsträffar :). Tack alla som kom idag.
Recept på grillade bananer och kärleksmums finns i klubbens kokbok på vårt intranät.