Tack Lars Eggeling!

radarAbbekås Båtklubb vill framföra vår stora tacksamhet till Lars Eggeling för donationen av en radaranläggning. Det är en JRC Boatnav Radar 1000 och vi har för avsikt att inom kort sätta upp antennen på klubbhusets tak och placera LDC-skärmen i lokalen. Den blir ett fint tillskott till våra radarkurser och övriga utbildningar som vi planerar fortsätta med under kommande år. Omfattningen av kurserna har ökat sedan vi inlett samarbete med övriga klubbar på sydkusten.

Vi är också mycket tacksamma för den VHF-radio Lars donerat tidigare. Antennen är monterad och klubben kommer att få licensen från P&T inom kort. Även den kommer i första hand att användas i utbildningssyfte.

Båda utrustningarna ökar också våra möjligheter att assistera vid incidenter i närområdet.

Än en gång tack från styrelse och medlemmarna i Abbekås Båtklubb.