Anmäl dig till Landorganisationen!

posted in: Okategoriserade | 1

Båtklubbens seglarskola startar veckan efter midsommar. För instruktörernas och barnens säkerhet och trygghet så  har vi en landorganisation. Det betyder att en person som ska finnas tillgänglig på land i hamnen och kunna vara behjälplig vid eventuella behov eller problem som uppstår. Man bör vara förberedd på att:

• använda vår säkerhetsbåt och ge sig ut
  • ta hand om elever som skadat sig, blir blöta eller bara vill komma in och vara i klubbhuset till föräldrarna kommer och hämtar
  • tillkalla hjälp om något skulle hända
  • utföra mindre reparationer på båtarna eller annan utrustning
  • hämta utrustning eller bränsle till ribben
  • hjälpa till att tanka
  • annat som kan inträffa och där instruktörerna behöver hjälp
  • Larma sjöräddning och räddningstjänst om något oönskat inträffar

Skolan pågår varje veckodag klockan 9-5 och vaktpassen kan delas upp mellan för- och eftermiddag. Alla medlemmar som vill bidra till barn- och ungdomsverksamheten uppmuntras att anmäla sig.

v. 26

v. 27

v. 28

Maila Adambrenthel@me.com eller skriv en kommentar här och skriv vilka dagar du kan vara med i landorganisationen. Ditt namn läggs upp på den sidan så att alla vet vem som bemannar. Du kan skriva upp enstaka dagar som passar dig.