Arbetsdag med grillning

posted in: Okategoriserade | 0

I lördags hade vi tur med vädret och mycket god uppslutning av medlemmar. Allt planerat arbete blev utfört med undantag av lite målning på baksidan av klubbhuset, men det tar vi samtidigt som vi sjösätter de sista båtarna nu på lördag. Vi vill tacka alla som ställde upp och gjorde en fin insats. Det är lätt när man är många som delar på bördan. Efter att arbetet var slutfört så grillade vi korv av alla de slag; kött, kalkon och vegatarisk, samtidigt så vi höll ett vårmöte där medlemmar kunde ställa frågor och göra inspel till styrelsen. Det finns ett spirande miljöintresse i klubben och styrelsen fick flera förslag på miljöåtgärder. En miljöpolicy kommer upp på styrelsens bord till kommande möte efter initiativ från enskild medlem. Det är mycket välkommet och det är roligt att se kraften i det frivilliga arbetet i vår lilla klubb.