Båtdagen 2016

IMG_5607Den 13 mars på Scandic Segevång i Malmö träffades representanter från skånska båtklubbar. Närvaro i år var något högre än tidigare, vilket var glädjande för styrelsen. ABK representerades i år av Stellan Palm, Gitte Nählinder och Aleksandra Erlandsson. Under mötet presenterades årsberättelse, bokslut och en ny budget. Ordförande Kjell Holst gick igenom motionerna som skickades in till Svenska båtunionen. På Båtdagen beslutades att även i år kommer Skånes Båtförbund att subventionera till en vis del höjningen av Båtunionens medlemsavgifter. Förra året var subventionen 7:- per medlem, i år halveras den till 3:50. Årsdagen avslutades med ett föredrag och praktiska övningar i HLR.

ABK har i Skånes Båtförbunds styrelse tre ledamöter: Gitte Nälinder (Ungdomskommitté), Petra Elg (Hamn, miljö och säkerhetskommitté) samt Aleksandra Erlandsson (IT-/informationskommitté).