Bokningsläget för sommarens seglarskola

C55_Kiel2007
Bild: http://sv.wikipedia.org/wiki/

Anmälningarna till seglarskolans alla kurser kommer i en jämn ström. Trenden att allt fler bokar och betalar tidigare än året innan håller i sig. Så här ser bokningsläget ut idag (4 maj):

Nybörjarkurs optimist veckorna 27-28                                      3 platser kvar
Nybörjarkurs optimist veckorna 29-30 7 platser kvar
Fortsättningskurs optimist veckorna 27-28 FULLT (ev 1 plats kvar)
Fortsättningskurs optimist veckorna 29-30 FULLT (ev 2 platser kvar)
Segla kölbåt C55 helgkurs 26-27 juli 3 platser kvar
Segla kölbåt C55 vecka 31 förmiddag FULLT
Segla kölbåt C55 vecka 31 eftermiddag 3 platser kvar
Segla kölbåt C55 vecka 32 eftermiddag FULLT

Som du ser ovan finns det fortfarande platser kvar. Vet du någon som eventuellt är intresserad – gå in och anmäl på vår hemsida. Det är ett mycket bra tillfälle för nybörjare att prova på att segla.

Nu planerar vi underhåll av båtarna innan de ska sjösättas och vi väntar på leverans av en fock till C55:an.  Utbildnings- och uppstartsdagar för instruktörerna är planerade och kursmaterial har kommit. Det kommer bli stor skillnad när vi kan använda vårt nya fina klubbhus som klubblokal i sommar.

Vi ser alla fram emot en härlig sommar och hoppas att vi får behålla det fina vädret.

Anders Fredberg