Diskussionsvilligt men enhälligt höstmöte

posted in: Viktiga händelser | 0

Årets höstmöte bevistades av nya såväl som gamla medlemmar. På agendan fanns framförallt mindre förändringar i föreningens stadgar men också en presentation av klubbens utveckling över tid och en analys av medlemssammansättning. Denna presenterades av ordförande Adam Brenthel. På bild syns BG Nilsson föredra en punkt om arbetsgruppernas sammansättning och uppdrag. Det fanns stor enighet i att det är viktigt att locka in nya medlemmar i de arbetsgrupper som ansvarar för olika delar av verksamheten, i all korthet: fastighetsgruppen, miljögruppen, hamngruppen, aktivitetsgruppen, materialgruppen, upp- och nedgruppen, informationsgruppen, seglarskolan och utbildningsgruppen.

Förslaget om ändringar i stadgarna beslutade enhälligt efter en lång och givande diskussion som också ledde till att visst språk moderniserades, en skrivning förtydligades och ändringar gjordes för att kunna söka medlemskap i Seglarförbundet. Om det ordinarie årsmötet bifaller dessa ändringar så blir de fastställda.

Jordärtskocks- och potatissoppa gjord på hemmaodlade råvaror serverades tillsammans med creme fraiche, timjan, bröd och en lättöl. Ordförande debuterade som soppkock.