Fantastisk fin arbetsinsats

Igår gjorde drygt 20 medlemmar en fantastiskt fin insats under höstens arbetsdag. Vi har gemensamt målat klubbhusets väggar, gavel, städat allt invändigt, tvättat fönster, rensat ogräs, rengjort uterum, städat på planen, fogat dörr och fönster, lagat lister, gått igenom alla nio optimistjollar, rensat ut gammalt material, gamla segel och flytvästar har kasserats. Vi har fått nya gula flytvästar av Svenska Båtunionen som provats av klubbens medlemmar och vi kommer att laga optimistjollar under vintern. Dagen avslutades traditionsenligt med korvgrillning i solsken.

Det är roligt att se så många nya medlemmar som deltar och bidrar till gemenskapen. Dessutom har det inkommit spontananmälningar på nya saker som vi kan göra för våra medlemmar. Det är en fröjd att verka i denna klubb.

Adam Brenthel

Ordf. ABK