Fiskelycka på arbetsdagen

posted in: Okategoriserade | 0

Glädjen var stor när kassörens lådcykel återfanns efter att plötsligt försvunnit från hamnplan. Stort tack till Muhamed med vänner som lokaliserade den i hamnbassängen. Räddningsinsatsen krävde både räddningshake och senare räddningsdykare i form av Anders med cyklop. Det mesta som fanns i lådan hämtades upp från havets dybotten.

Vi hann även med att laga vagnarna till trissarna och ta upp och tvätta trissarna, rensa och slå gräs på seglarskolans område, städa hela klubbhuset invändigt och tvätta fönster, tvätta utvändigt och en massa annat därtill. Vi var 20-25 medlemmar som delade på arbetsbördan och sen grillades korv till lunch. Som vanligt var vädret det bästa och vi kunde hålla höstmötet utomhus i höstsolen.

Bogi Einarsson visade upp våra nya profilprodukter som vi kunnat beställa tack vare våra generösa sponsorer Elon och Tores Livs i Skivarp. Tack för fina bidrag. Vi kommer att ordna så att medlemmarna kan beställa vindjackor och t-shirts med ABK-tryck från hemsidan. Anders Fredberg presenterade det ekonomisk resultatet från årets seglarskola. I dagsläget ser det ut som ett underskott på runt 11.000 kronor. Styrelsen jobbar vidare för att få upp elevantalet som sjönk pga corona och gör nu omprioriteringar inför kommande år men utgår ifrån befintligt kursutbud. Thomas Hagberg tog in önskemål inför arbetet den kommande nya hemsidan. Vi kommer att byta plattform och då också visuellt uttryck. Höstmötet inleddes med en tyst minut för förra ordförande B G Nilsson.

Än en gång vill jag tacka alla som ställde upp på arbetsdag och ett mycket trevligt höstmöte.

Adam Brenthel

Ordf. ABK