Första temakväll: Segel

posted in: Utbildning | 0

Views of the private sail yacht.Vi inleder vårens temakvällar med ett intressant och av många efterfrågat ämne: ”Segel”. Arrangören för denna kväll, som en del av vår nyligen etablerade kurssamarbete, är Ystads Segelsällskap. Under kvällen kommer Martin Strandberg från North Sail att prata bl.a om segeltrim, tillverkning, val av material, segelställ för olika vindar för crusing/racing mm.

Föredraget  kommer att hållas den 26 februari kl. 19:00 (ca 2,5 timme) i YSS klubbstuga eller Sjövärnskårens kårstation beroende på antalet deltagare. Sista anmälningsdatum är den    24 februari av i YSS klubbhus.

Anmälan med namn och klubbtillhörighet görs direkt till YSS till följande e-post adress: yss4you2@gmail.com

Varmt välkomna!