Gå kurs för förarintyg, kustskeppare och båtpraktik under våren – anmäl dig!

posted in: Okategoriserade | 0

Under våren finns fina möjligheter att gå värdefulla teoretiska kurser och en praktisk kurs för båthantering. Utbildningarna ges i vårt klubbhus och i hamnen i Abbekås av Nathalie Hagmyr som är en mycket kompetent lärare i ämnet. Passa på att gå dessa kurser till bra priser. Abbekås båtklubb har som ett av sina syften att utbilda i sjösäkerhet. Det är dessutom ett kul sätt att lära känna nya människor. Anmäl dig!

Förarintyg 16h

Förarintyget är insteget till ett säkert och tryggt båtliv. Vi lär oss navigera, sjösäkerhet, sjömanskap, manövrering, knopar, sjöväder mm. Passar dig som drömmer om en sommar till sjöss. Eller dig som haft båt i många år men saknar teoretisk utbildning.

Kursen är en intensivkurs under en helg kurs. Två veckor innan kursen möts vi online i ett introduktionsmöte för att du skall känna dig så förberedd som möjligt inför kursen.

När: 11-12 Maj kl: 09:00-17:00

Var: Abbekås båtklubb

Pris: 1 395kr inkl fika.

Anmälan senast 1 maj till batutbildarna@outlook.com

Varmt välkommen!

Kustskeppare 18h

Fortsättningskurs. Vi lär oss navigera i mörker, utomskärs och sämre väder. Vi lär oss mer om våra navigationsinstruments felkällor och fallgropar. Räknar på kurser utifrån missvisning, deviation, ström och avdrift. Avancerad positionsbestämning. En rolig kurs med många klurigheter.

Ett krav för att få framföra fartyg som är längre än 12m och bredare än 4m.

När: 18-19 maj kl: 09:00-18:00

Var:  Abbekås båtklubb.

Pris: 1 595kr inkl fika.

Anmälan senast 8 maj till batutbildarna@outlook.com.

Välkommen!

Båtpraktik 4h

Under båtpraktiken kastar vi loss och utövar våra nyvunna kunskaper i navigation, manövrering och sjösäkerhet. För att erlägga prov i kustskeppare krävs genomförd båtpraktik.

När: 25 maj kl: 09:00-13:00

Var: Abbekås Båtklubb