Höstmöte

posted in: Aktiviteter | 0

Båtarna på land, huset och bodarna städade så blev det dags för Höstmöte kombinerat med en soppafton. Lokalpolisen Sara Schön inledde möte med en presentation av båtsamverkan, ett samarbete mellan polisen, räddningstjänsten, kommunen och båtklubbar. Hon lämnade flera tips på hur man kan förebygga brott och skydda sin egendom. Här nämndes bl.a DNA-märkning, kommunikationsplattform Coaboats och eget båtkort. Därefter var det dags för kassören Anders Esping att berätta om klubbens goda affärer gällande försäljningen av C55 och inköpen av två trissjollar. Utbildningsansvarig tog över och avslöjade vilka utbildningsplaner som finns på gång. Förutom en kurs för Förarintyg med möjligheten att bygga på vidare till en kustskepparexamen finns det även planer för temakvällar under hösten/vinter. I allmänbildnings andan skulle teman beröra marina historia och liv. I utbildningsteman fortsatte Göran Skarby, ansvarig för Seglarskolan, att prata. Med inköp av två trissjollar öppnar sig nya möjligheter för utveckling av Seglarskolan. Göran berättade om planer för vuxenkursen och våra traditionella jollekurser för barn. Redan nu finns det 22 preliminära anmälningar till nästa års Seglarskola.

En livlig och konstruktiv diskussion kom igång när Aleksandra tog upp frågan om åtkomsten till intranät och BG tog upp frågan om uppdaterad kontaktlista för hamnvakter. Diskussionerna ledde till att intranät kommer att fortsätta vara lösenordsbelagd då det finns en del interninformation som rör enbart medlemmar (styrelseprotokoll, interna dokument). Aleksandra kommer inom kort att skicka ut per mail information till alla medlemmar hur det hela fungera och med vilken inloggning kommer man in. Vi löser det hela men en enda inloggning som är samma för alla medlemmar. Vi kom också fram till att det är viktigt att kontaktlistan för vakter är aktuell och uppdaterad. Hur vi kan gå vidare med frågan återkommer man med.

Tack familjen Barck för en utsökt ärtsoppa och allt arbete ni har lagt på att arrangera denna trevliga soppafton!