Höstmöte

Traditionsenligt har hållits höstmöte där vi  fick lyssna till B-G som höll föredrag på temat ’Hur man bygger ett historiskt fartyg och varför’. B-G tog sats i sin späda ungdom när han som nyutexaminerat maskinbefäl mönstrade på Svenska Amerikalinjens då nybyggda M/S Kungsholm; hur han därefter ’halkade’ in på seglingens bana och hur detta lett fram till att han denna kväll kunde guida oss genom bakgrunden till och genomförandet av byggandet av ’Ostindiefararen’.

Efter det informerades om verksamheten hittills under året. Seglarskolan har haft stora framgångar med de nya kurserna på Trissjolle och vi diskuterade inköp av ytterligare Trissbåtar för att möta den efterfrågan som finns på kursplatser inför kommande säsong. Vidare diskuterades utseendet på klubbvimpeln, där det rådde enighet kring en återgång till den ’gamla’ designen på vimpeln.

För er som inte hade möjlighet att närvara kommer här lite bilder från mötet.

Blir du sugen på lite umgänge i klubben när du ser bilderna kan vi tipsa om säsongens första soppafton som blir den 22 November. Mer information om detta kommer i mail och här på hemsidan.