Radar navigation course

posted in: Utbildning | 0

radarNär båtarna kommer på land så är det dags för vår gedigna kursverksamhet. Den här gången stod en radarutbildning i fokus. Kursen genomfördes av vår erfarne kursledare Per Tistad i samarbete med Polferries som stod för den praktiska delen på en av sina passagerarfärjor. Tack glada och nöjda kursdeltagare både från Abbekås båtklubb och Ystads Seglarsällskap samt våra samarbetspartners från Polferries. Ett nytt kursutbud med intresseanmälan till höstens/vinters kurser kommer inom kort.

In cooperation with Polferries and their M/F Wawel, Abbekås Båtklubb (Abbekås Yacht Club) has conducted a radar navigation course with practical experience gained on board the ship. The introduction to radar operations in a commercial ship was attained during a cruise between Ystad and Swinoujscie 18 – 19 October. The very competent and cooperative officers on the bridge provided highly appreciated knowledge in waters with a multitude of shipping to take into consideration when crossing the Baltic. Also theoretical lessons and logistical support on board were carried out in a very hospitable atmosphere and by supportive personnel. The dozen participants in the course represented the sailing clubs in Ystad and Abbekås. From the Swedish organizers we look forward to similar future cooperation should need arise.

Text: Per Tistad och Aleksandra Erlandsson

Foto: Petra Elg och Elias Andersson

Teoridel II med lite energitillskott
På kommandobryggan