Seglarskolan firar nationaldagen på Svaneholm

Abbekås båtklubb fanns representerad på Svaneholms slottsträdgård under nationaldagsfirandet.

IMG_0030Dagen började med regn och det såg mörkt ut, men det klarnade upp och dagen blev riktigt fin. På plats fanns en av seglarskolans instruktörer Tora Rosenkjaer, Aleksandra och Christer Erlandsson och undertecknad. Vi hade tagit med oss två optimistjollar som var stripade med två av våra samarbetspartners namn och färger. Denna gång blev det Elon/Knut Pers och Mossbylunds spa & hotell som fick glänsa i vårsolens glans.IMG_0025

Intresset bland besökarna visade sig vara störst för seglarkurser för vuxna och vi noterade namnen på flera som var intresserade. Självklart lämnade vi även ut våra nya fina broschyrer om båtklubben och vår kommande aktivitet See the sea som äger rum nu på lördagen den 13 juni. Då kan man prova på att segla jolle, C55 och åka ribbåt i Abbekås hamn. Vi visar också klubbhuset, grillar korv, svarar på kluriga frågor under tipspromenaden i hamnen, fyndar bland båtloppissaker och underhålls av levande musik.

Alla är hjärtligt välkomna!