Välkommen med anmälningar till Seglarskolan 2015!

posted in: Seglarskolan | 0

Nu tar vi emot anmälningar till sommarens seglarskola i Abbekås 2015. Vi har som vanligt både nybörjar- och fortsättningskurser i optimistjolle för barn och ungdomar från 8 år som kan simma 200 meter. Som förra året har vi även kurser i att segla kölbåt med klubbens C-55:a. Åldersgränsen för dessa kurser är 14 år och man bör ha erfarenhet av jollesegling.

c55 med segel                    Bild på två jollar från seglarskolan ute till havs.

Seglarskolan

Nytt för i år är att vi tar in intresseanmälningar för vuxenkurser i segla kölbåt. Maxantalet är 3 personer per kurs beroende på båtens storlek. Anmäl ditt intresse gör du under rubriken Seglarskolan och klicka på länken ”anmälan” i informationstexten.

I övrigt har vi lite förändringar bland våra instruktörer. Emil Fredberg som varit huvudinstruktör i flera år läser på Musikhögskolan i Malmö och har tyvärr svårt att hinna i sommar, även om han gärna vill. Tobias Nehlinder som också varit huvudinstruktör går vidare och läser till sjökapten i Göteborg och trivs som fisken i vattnet. Båda kommer säkert förbi och hälsar på för jag vet att de har en del av sitt hjärta i Abbekås båtklubb och seglarskolan.

Vår nya huvudinstruktör under optimistjollekurserna blir Olivia Forsselius som bor i Sigtuna, men har sina morföräldrar i Abbekås. Olivia har erfarenhet som ledare i barn- och ungdomsverksamhet och tycker naturligtvis mycket om att segla. Elias och Björn fortsätter som våra duktiga instruktörer i jollekurserna. De blir även huvudinstruktörer för kurserna i C-55. Tora Rosenkjaer, som var assistent förra året tar i år klivet upp som instruktör. Samtliga instruktörer ska genomgå utbildning inom SBU:s ramar under ledning av Gitte Nehlinder.

Prisutdelning

Vi ser fram emot en spännande och rolig sommar med mycket segling:)

Glöm inte att tipsa intresserade att anmäla sig!

Anders Fredberg

ABK:s seglarskola