Välkommen på Onsdagsseglingar i Abbekås 2024

posted in: Okategoriserade | 2

Välkommen på Onsdagsseglingar

Onsdagar från v. 26 till v. 30 kl 18.00 – 21.00 i Abbekås hamn

Onsdagsaktiviteterna fortsätter. Under våren hade uppskattade onsdagsföredrag och nu när seglingssäsongen är igång så fortsätter vi med Onsdagsseglingar. Alla är välkomna att delta. Du behöver inte vara medlem för att besöka oss. Målet är att locka nya seglare till vår klubb. Segling är roligare om man gör det med någon annan och man kan lära sig mycket av varandra. Vi har många duktiga seglare i klubben och vi hoppas att flera ska vilja ta med sig vänner och bekanta ut i sin båt för en kvällssegling tillsammans.

Vi träffas runt kl 18.00 och fördelar upp på olika båtar. Anmäl gärna i förväg att du vill delta med din egen båt. Efter att vi seglat så grillar vi på klubbhusets däck. Ta med något gott att grilla och dricka så bidrar klubben med grillkol, kaffe, kaka mm. Målet är att umgås under seglande och otvungna former. Keep it simple!

Mycket välkomna till Onsdagsseglingarna 2024!

Adam Brenthel, Ordf. ABK

Onsdagar från v. 26 till v. 30 kl 18.00 – 21.00 i Abbekås hamn

Mycket välkomna till Onsdagsseglingarna 2024!

Adam Brenthel, Ordf. ABK

2 Responses

1. Henrik Stridh

Hej, Jag har ingen segelbåt men har en liten motorbåt liggandes i Abbekås hamn… Jag vill gärna vara med och lära mig mer om segling nu på onsdag om det finns möjlighet!

2. Henrik Svärd

Hej.
    Jasmine och Theodore som har gått på seglar skola v27 vill gärna komma ut och segla lite på onsdag.

Med vänlig hälsning,
    Henrik Svärd