Vi blev en Diplomerad antiDANT förening!

posted in: Seglarskolan | 0

Vi blev en Diplomerad Anti-Dant förening!

antiDANT

Under hösten 2013 har Skurups kommun i samarbete med Skåneidrotten utbildat kommunens ungdomsföreningar i DANT frågor (Doping, Alkohol, Narkotika, Tobak). Utbildningen gällde antidrogpolicy för ideella föreningar som går under namnet antiDANT. Anders Fredberg, vår ansvarige för Seglarskolan har gått denna utbildning och tillsammans med Seglarskolans huvudinstruktör Emil Fredberg har utarbetat vår egen antiDANT policy som nu finns uppsatt i vårt nya klubbhus samt tillgänglig här på vår hemsida under Abbekås båtklubb. Kursen och vår antiDANT policy gjorde att Abbekås båtklubb blev en Diplomerad antiDANT förening. Diplomeringen behåller man i två år och därefter görs en ny bedömning utifrån vidare arbete och utveckling. Skurups kommun premierar dessutom antiDANT föreningar med en högre aktivitetsbidrag per deltagare.

Mer om antiDANT finns att läsa på Skurups kommun hemsida och på Skånes Idrottsförbund.